Tag Archive Info Sihat

ByKakTie

Cara Baca Tekanan Darah Yang Betul

Cara Baca Tekanan Darah Yang Betul

Anda dikatakan mengalami tekanan darah tinggi apabila bacaan tekanan darah anda semasa rehat melebihi 140/90 mmHg untuk dua atau lebih bacaan yang diambil semasa 2 atau lebih temujanji bersama doktor. Mari kita belajar Cara … Baca Lagi

ByKakTie

Sakit Pinggang, Sakit Lutut, Sakit Tumit?

Sakit Pinggang, Sakit Lutut, Sakit Tumit? Apa Puncanya?

Anda mengalami Sakit Pinggang, Sakit Lutut, Sakit Tumit? Tapi tak tahu apa puncanya? Teruskan pembacaan anda.

Sakit Pinggang, Sakit Lutut, Sakit Tumit?

Bila seseorang itu tidak menjaga pengambilan makanannya atau kata lain tidak ambil berat pun tentang piramid … Baca Lagi

ByKakTie

Risiko Kekurangan Vitamin-C

Risiko Kekurangan Vitamin-C Dalam Badan

Ok, hari ini Rahsia Vitamin nak share serba sedikit simptom-simptom & risiko yang kita akan alami sekiranya kita tidak ambil endah keperluan vitamin C dalam tubuh yang Allah pinjamkan kepada kita kat dunia ni☺. Risiko … Baca Lagi

ByKakTie

Cara Membuat Stok Ayam Untuk Baby

Cara Membuat Stok Ayam Untuk Baby

Stok ayam boleh ditambah ke dalam bubur nasi bayi sebagai penambah rasa ala2 ajinomoto gitu. Kalau asyik makan benda yang sama jer kan cepat bosan plak. (Baby dah pandai memilih ker ?). Yang penting … Baca Lagi

ByKakTie

Selamatkah Produk Shaklee?

Selamatkah Produk Shaklee?

Jika anda bertanya, Selamatkah Produk Shaklee? Yakin ker produk Shaklee selamat? Saya akan jawab InsyaAllah selamaaatttt… saya yakin ! Nak tau kenapa saya yakin sangat? Inilah keunikan Shaklee berbanding syarikat nutrisi yang lain.

Keselamatan dan Standard Shaklee 

Baca Lagi
ByKakTie

Cara Menyediakan Bubur dan Puree Bayi

Cara Menyediakan Bubur dan Puree Bayi

Selepas bayi anda berumur enam bulan, ibu-ibu bolehlah memperkenalkan makanan pejal kepada bayi tersayang. Puree yang disediakan dari air tangan ibu sendiri adalah pilihan terbaik untuk diberikan kepada bayi. Cara Menyediakan Bubur dan Puree … Baca Lagi

ByKakTie

Punca Cyst, Fibroid dan Rahim Bengkak?

Punca Cyst, Fibroid dan Rahim Bengkak?

Sejak mengenali Shaklee banyak perkara baru tentang penyakit wanita yang saya pelajari. Antaranya termasuklah cyst dan fibroid. Tetapi rahim bengkak saya masih belum arif tentangnya. Masih ramai yang masih tak tahu Punca Cyst, … Baca Lagi

ByKakTie

Khasiat Vitamin E Dalam Kehidupan Suami Isteri

Khasiat Vitamin E Dalam Kehidupan Suami Isteri

Hari ini saya nak kongsikan serba sedikit  kebaikan dan khasiat Vitamin E dalam Kehidupan suami isteri …vitamin kegemaran semua orang!!! Rugi tau siapa yang tak cuba vitamin E nih.. selain untuk pastikan kulit

Baca Lagi
ByKakTie

Susu Bertambah Keputihan Berkurangan Dengan Shaklee

Susu Bertambah Keputihan Berkurangan Dengan Shaklee

Susu Bertambah Keputihan Berkurangan
Anda mengalami masalah keputihan? InsyaAllah, vitamin Shaklee dapat membantu. Tak percaya?? Jom baca pengakuan pelanggan yang telah berjaya dengan Shaklee. Susu Bertambah Keputihan Berkurangan Dengan Shaklee.
2 minggu lepas saya menerima mesej dari … Baca Lagi
ByKakTie

Vitamin Shaklee ni untuk ibu menyusu je ker?

Vitamin Shaklee ni untuk ibu menyusu je ker?

Vitamin ShakleePada mulanya saya agak pelik juga bila ditanya soalan sebegini. Namun bila saya fikir-fikirkan, mungkin hamba Allah ni selalu baca di blog saya mahupon mana-mana blog lain yang kebanyakkannya testimoni lebih terfokus … Baca Lagi

ByKakTie

Halang Kerosakan Sel Dengan Vitamin Antioksidan Shaklee

Halang Kerosakan Sel Dengan Vitamin Antioksidan ShakleeHalang Kerosakan Sel Dengan Vitamin Antioksidan Shaklee

Menurut Pakar Pemakanan Shaklee, penyakit kanser tidak dapat dielakkan, tetapi risikonya masih boleh dikurangkan. Antaranya kita digalakkan untuk mengambil banyak makanan yang tinggi dengan antioksidan seperti buah-buahan dan sayur-sayuran hijau. Ini kerana antioksidan … Baca Lagi

ByKakTie

Cerita Malam Jumaat…

Malam Jumaat…

*Amaran: Untuk bacaan lelaki dan wanita yang sudah berkahwin sahaja. Yang belum kawin, sila abaikan entry ini yer!

 

Vitamin E = The “Sex Vitamin”!

Umum mengetahui bahawa Vitamin E merupakan agen anti-penuaan dan anti-oksida yang sangat berkuasa. Namun, … Baca Lagi

ByKakTie

Kaitan Rupa Bentuk Kuku dan Penyakit

Kaitan Rupa Bentuk Kuku dan Penyakit

Post kali ini saya ambil dari akbar harian metro yang berkaitan tentang kuku dan penyakit. Kuku tangan tumbuh dengan kadar tiga milimeter sebulan iaitu dua hingga empat kali ganda kadar pertumbuhan kuku kaki.

Dasar … Baca Lagi

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.