Shaklee Offer

Susu Tak Cukup Kita Perlu SABAR

Susu Tak Cukup Kita Perlu SABAR

Memang sifat semulajadi manusia, kadang-kadang bila kita buat sesuatu kita mengharapkan hasilnya datang secepat mungkin. Kalau boleh arini kita buat, arini jugak kita nak dapat hasilnya. Sehinggakan kita terlupa yang semua itu hanya Allah yang layak tentukan. Cepat atau lambat hasil yang kita perolehi, Allah yang tentukan. Susu Tak Cukup Kita Perlu SABAR.

Susu Tak Cukup

MemangĀ  sifat semulajadi manusia, kadang-kadang bila kita buat sesuatu kita mengharapkan hasilnya datang secepat mungkin. Kalau boleh arini kita buat, arini jugak kita nak dapat hasilnya. Sehinggakan kita terlupa yang semua itu hanya Allah yang layak tentukan. Cepat atau lambat hasil yang kita perolehi, Allah yang tentukan.

Susu Tak Cukup Kita Perlu SABAR

Begitu juga dengan penyusuan kita. Kadang-kadang bila kita makan vitamin hari ini, kita mengharapkan esok dah nampak hasilnya…esok bila pam susu kita bertambah banyak…berkali ganda… kononnye sebab dah makan milk booster… jadi susu pon bertambah banyak serta merta.

Tapi bila hasil yang kita perolehi tak sama seperti yang kita harapkan. kita mula pertikaikan vitamin tu tak bagus lah. mula cari alasan. Kita kena ingat yang tubuh badan kita mana kan sama dengan tubuh badan orang lain kan?

Jadi janganlah bersedih jika orang lain cepat dapat hasil. Tapi kita mungkin lambat sedikit..Sepatutnya kita tengok dulu kenapa takde perubahan? Air yang kita minum setiap hari dah cukup 3 liter? Pam ikut masa atau tidak?

Jika semua perkara asas kita dah buat tapi hasilnya masih sama…jangan cepat melatah…itu maknanya…Allah belum izinkan…jadi jangan putus asa…Terus dan teruskan BERDOA agar perjalanan penyusuan kita untuk anak tersayang dipermudahkan.

InsyaAllah…Allah pasti akan menolong kita. Bukan ke Allah itu Maha Penyayang? Jadi kita kena percaya dan yakin dengan bantuan Allah.

Susu Tak Cukup Kita Perlu SABAR, SABAR dan SABAR. Jadi buat ibu-ibu yang telah mencuba vitamin Shaklee tapi belum nampak perubahan dan hasilnya, bersabar yer…In-sya Allah waktu anda pasti akan tiba jika anda BERSABAR.

Saya sentiasa mendoakan agar penyusuan kalian berjalan dengan lancar. In-sya Allah!