Shaklee Offer

Selamat Hari Guru, Cikgu

Selamat Hari Guru, Cikgu

Selamat Hari Guru, Cikgu.

pantun empat kerat

Kalau ingat zaman sekolah dulu, rasa macam nak kembali ke zaman sekolah. Zaman nakal2, ponteng kelas, kena rotan dengan cikgu. Memang takkan dilupakan. Kalau tak ada cikgu2 yang pegang rotan tu, belum tentu kita2 ni jadi orang macam hari ni.

Pada saya lebih baik cikgu pegang rotan daripada tak pegang apa2. Kalau tak de rotan tu yang bahaya. Tengok tak berita warden belasah anak murid sebab kantoi merokok. Bahaya kan. Kalau ada rotan, takderlah bebudak tu kena tampor kena pijak. Kalau ada rotan, paling teruk pun birat jer kaki tangan.

images.php

Mungkin murid2 hari nie lain perangainya dengan murid hari nie. Cabaran untuk cikgu2 hari ni mungkin lagi hebat berbanding cikgu2 dulu. Apa2 pun saya amat menghargai mereka2 yang memilih kerjaya sebagai guru. Adik beradik saya pun ada yang bekerja guru. Serba sedikit faham apa yang mereka hadapi.

Kepada guru2 di luar sana saya dokan semoga anda2 diberikan kekuatan untuk mendidik anak bangsa dengan penuh dedikasi yang ikhlas. Hanya Allah saja yang dapat membalasnya. Redhakanlah ilmu yang dicurahkan. Semoga ianya menjadi talian hayat apabila mereka kembali kepada pencipta.

Selamat Hari Guru

Kepada semua guru-guru yang telah mendidik saya dari kecil hingga sekarang, termasuklah cikgu mengaji saya (Ibu, ayah, kakak-kakak dan abang-abang saya), cikgu sekolah rendah, cikgu sekolah menengah, pensyarah-pensyarah di universiti, cikgu kelas-kelas bisnes dan cikgu-cikgu Shaklee saya. Kepada anak-anak didik Shaklee saya, belajar pandai2. Semoga anda semua berjaya di dalam Shaklee.

SELAMAT HARI GURU, Cikgu-cikgu!!!!.