Rimas Pakai Cermin Mata Kerana Mata Rabun?

Anda Alami Masalah Mata Rabun??

mata rabun

Masalah mata rabun  boleh berlaku kepada semua lapisan masyarakat tidak mengira usia. Ada yang seawal kanak-kanak kecil sudah memakai cermin mata disebabkan kerosakan mata akibat sesuatu ataupun sejak lahir.

Bercerita tentang rabun, 4 orang daripada adik-adik saya sudah bercermin mata sejak mereka di sekolah menengah..2 orang dah bekerja (salah sorang ialah Che Lin) dan 2 orang lagi masih belajar..Che Lin adalah adik saya yang ke-2. Mula mengalami masalah mata rabun sejak dari zaman sekolah menengah lagi.

Namun alhamdulillah sejak bertemu dan jatuh chenta dengan vitamin yang sinonim untuk mata sihat iaitu Shaklee CarotoMax, penglihatan Che Lin semakin baik. Dan kegembiraan itu turut dikongsi bersama mak kami yang dahulu mengalami masalah silau.

Apa kata pengguna Shaklee Carotomax?

KISAH 1 – Penglihatan bertambah baik, silau mata berkurangan !
*credit to Che Lin.

CAROTOMAX

Saya seorang yang rabun jauh dengan power spek beratus-ratus la jugak. pendek kata kalau tak bercermin mata tuh, memang sume nampak blur. kalau ada orang berada berdekatan sekitar 3,4 meter tuh, kompem tak nampak bijik mata dia.

Nampak bulat hitam je sekitar mata cam mata panda tuh. hehe~Pertengahan february tahun 2012, saja la saya mencuba carotomax sementelah mengikut review, ianya baik untuk kesihatan mata.

Alhamdulillah selepas dua minggu consume carotomax ni, penglihatan agak baik daripada biasa. Kalau sebelum ni, saya langsung tak nampak bunga pada langsir dalam
bilik kalau berbaring atas katil. warna bunga dan tanah lebih kurang sama. Yang membezakannya cuma bunga tu bunga timbul.

Tapi selepas ber-carotomax, saya boleh nampak bunga tersebut. siap pi bangun pegi kat
langsir sebab tak caya. hehe~ memang sangat teruja lah nak ngabihkan botol yang pertama sebabnya selain daripada jarak penglihatan tanpa cermin mata bertambah baik, jeragat di muka pon semakin berkurangan. (^-^)/

Masa balek ke kampung last week,

“mak rasa mata makin elok la. sebelum ni, kalau tengok lampu nampak pecah-pecah je. lepas makan vitamin A ni (carotomax), takde pecah-pecah
dah.”

Alhamdulillah. seronok dengar my mum dah jatuh chenta ngan carotomax. siap nak belikan untuk dua orang adik saya yang speckie itu 🙂

KISAH 2 – Tidak perlu memakai cermin mata lagi !
*credit to : Azwa Zaki

Testimoni carotomax
Adik Hakim Tidak Perlukan Cermin Mata Lagi!

Alhamdulillah !!!

shaklee caratomax in magazine

Kenapa kita memerlukan Carotomax ini? 

  • kesihatan retina mata → mengurangkan rabun
  • mengatasi kataraks, glaukoma
  • mengurangkan risiko kanser paru-paru, payudara, serviks
  • bersifat antioksida
  • kesihatan tulang
  • kesihatan tisu kulit → patutlah Che Lin cakap jeragat dia semakin hilang!
  • pembentukan sel darah putih dan sel darah merah
  • pembentukan membran mukus
  • mengekalkan sistem imunisasi badan yang sihat

Dengan kehadiran vitamin A, dapat membantu meningkatkan kesihatan tisu kulit dan membran mukus badan kita yang mana kedua-duanya merupakan lapisan awal pertahanan badan daripada jangkitan penyakit dari luar.

Selain daripada itu, vitamin A juga membantu dalam pembentukan sel darah putih yang turut membantu memberi pertahanan dalam badan dari jangkitan sebarang penyakit yang tidak diiingini.


AWAS!!!

  1. Vitamin A tidak boleh diambil secara berlebihan. Ini adalah kerana ia merupakan salah satu vitamin larut lemak dan jika diambil melebihi dos yang ditetapkan, ia akan tersimpan di dalam organ-organ dalaman kita terutamanya hati.
    Namun Carotomax shaklee berbeza dr yang lain kerana ia dalam bentuk pre-kursor, yang mana akan diaktifkan apabila ia diperlukan sahaja.
  2. Tidak boleh diambil oleh ibu mengandung. Pengambilan vitamin A yang berlebihan terutamanya ketika tempoh trimester pertama kehamilan, boleh menyebabkan risiko kecacatan pada bayi dalam kandungan termasuklah kecacatan jantung dan sistem saraf.

Vitamin A boleh didapati daripada sumber makanan semulajadi seperti telur, lobak merah, sayuran berdaun hijau dan lain-lain. Namun sekiranya anda tidak dapat memenuhi keperluan vitamin A melalui sumber semulajadi, pengambilan suplemen amatlah digalakkan.

Jika anda, suami, mak, ayah atau adik-adik mahupun anak-anak anda yangmengalami masalah penglihatan..tak salah kita mencuba untuk menambahbaik tahap penglihatan orang yang kita sayang..tak gitu?? (^_-)..*source : eHow.com